• Dziedziczenie
  • Prawo spadkowe
  • Subkonto ZUS i konto OFE
  • Zwrot kosztów pogrzebu
  • Pełna wersja serwisu

    Bezpłatna infolinia

    800 217 417

    dok@votum-sa.pl

    Dziedziczenie z ZUS i OFE

    Skorzystaj z naszej wiedzy

    Prawo spadkowe

    Prawo spadkowe

    Dziedziczenie OFE /

    Baza wiedzy /

    Prawo spadkowe /

    System Rejestrów Państwowych – co to jest?

    System Rejestrów Państwowych – co to jest?

    urząd prawo spadkowe

    Od dnia 1 marca 2015 r. funkcjonuje System Rejestrów Państwowych, stworzony na mocy ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. „Prawo o aktach stanu cywilnego”. Elektroniczna rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów zastąpi prowadzenie papierowych ksiąg stanu cywilnego.

     

    Co to oznacza w praktyce?

     

    System Rejestrów Państwowych zapewnia wszystkim urzędom dostęp do ogólnopolskich baz danych, obejmujących m.in. rejestry PESEL, dowodów osobistych czy aktów stanu cywilnego.  Dzięki temu, w dowolnym urzędzie gminy złożymy wniosek o wydanie dowodu osobistego, a w wybranym przez siebie urzędzie stanu cywilnego uzyskamy m.in. odpis aktu stanu cywilnego.

     

    UWAGA! Nawet jeśli wymagany akt stanu cywilnego nie znajduje się jeszcze w Rejestrze, wniosek złożony w dowolnym Urzędzie Stanu Cywilnego zostanie zrealizowany w ciągu 7 – 10 dni

     

    rejestr

     

    Na wniosek możliwe jest również uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

     

    Co zmieniło wprowadzenie Rejestru Stanu Cywilnego?

     

    Pani Barbara urodziła się w Krakowie. W tym mieście również wyszła za mąż. Po ślubie wyjechała w celach zawodowych do Sopotu. Na miejscu okazało się, że Pani Barbara powinna możliwie pilnie dołączyć do działu kadr swój odpis aktu małżeństwa.

     

    • PRZED WEJŚCIEM W ŻYCIE NOWEJ USTAWY

     

    Pani Barbara musiałaby udać się do właściwego Urzędu Stanu Cywilnego w Krakowie. Z pewnością, wiązałoby się to dla niej nie tylko z niedogodnością i kosztami związanymi z podróżą, lecz również z koniecznością wzięcia urlopu.

     

    • PO STWORZENIU REJESTRU

     

    Pani Barbara może udać się do najbliższego Urzędu Stanu Cywilnego w Sopocie. Po złożeniu wniosku, od ręki uzyska niezbędny dokument.

    Skorzystaj z infolinii:

    800-217-417

    Opłata według stawek własnych operatora.

    NAPISZ DO NAS

    Skontaktuj się

    CENTRALA Votum S.A.

    ul. Wyścigowa 56 i,53-012 Wrocław

    tel.:71/ 33 93 400, fax 71/ 33 93 403

    dok@votum-sa.pl, www.votum-sa.pl

    800 217 417

    dok@votum-sa.pl

    © Copyright 2015 - VOTUM S.A - Głos w Twojej sprawie

    ^